Palócleves, csempésszük be édesanyánk főztjének ízét a karanténba

 

Páran mondták nekem, hogy a karantén harmadik hete lesz nehéz, el sem tudtam képzelni, hogy mire gondolnak, hisz annyi mindent lehet csinálni otthon. Aztán furcsa módon azt vettem észre, hogy éjjel egyre később kerülök ágyba, így reggel a teendőket is később kezdem el, ami zavar. Többet lettem online az internetes oldalakon, aztán egyre több hírt olvastam és elkezdtem híradót nézni. Az aggódás észrevétlenül még jobban beférkőzött az agyamba. Egy-két nap után, azt vettem észre, hogy az itthon főzött ételeket lefotózom, de már nincs kedvem írni róla vagy bárhol is közzé tenni. Ez volt az a pont, ahol megálltam és aznap este időben feküdtem le. Másnap elkezdtem főzős filmeket nézni és megengedni magamnak, hogy jól érezzem magam. Tudatosan kevesebb hírt néztem és reggelente értékeltem a reggelit és, hogy most végre van idő könyveket olvasni. Szép lassan kinyílt újra a világ és jobb lett az íze még az ételnek is. Kitaláltam, hogy mivel a szüleim több mint 100 kilóméterre élnek és nagyon hiányoznak, hogy megfőzöm azt a levest, amivel anyukám oly sokszor vár, ha hazamegyek.  Természetesen kértem tőle segítséget, így bár hacsak fejben is, de együtt főzőcskéztünk. Palócleves készült, amiről nem hittem el, hogy lehet olyan jó, mint az övé, hiszen anya csak egy van.  Ám nagyon meglepődtem, amikor kész lett, mivel  majdnem olyan lett az íze,  csak egy lehelletnyi különbséget véltem felfedezni. A levest kanalazva kedves emlékek jutottak az eszembe és mosolyogva hívtam fel, hogy ez bizony isteni lett! Karantén ide vagy oda, akkor is lehet az otthon íze az igazi!

A saját verziómban sertéscomb helyett csirkemell lett, habarás helyett 250 ml 20 % tejszínt használtam és nem volt friss kapor sem így  szárított ment bele helyette. Ilyen kis akadályok szerencsére nem vették el a kedvem, annyira vágytam egy kis hazaira.

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
1/2 kg csirkemell
1/2 kg zöldbab
250 ml 20 % tejszín
szárított kapor ízlés szerint
2 cikk fokhagyma
1 tk. pirospaprika
2 nagyobb burgonya
só, bors
babérlevél
olaj

Elkészítés:
Először a csirkemellet alaposan megmossuk, majd apró kockákra vágjuk. A finomra vágott vöröshagymát olajon aranysárgára pirítjuk. Hozzáadjuk az összezúzott fokhagymát és megszórjuk a pirospaprikával. Rátesszük a kockára vágott húst, sózzuk és borsozzuk, majd fedő alatt félig puhára pároljuk. Időként adunk hozzá egy nagyon pici vizet. Amikor a hús félig megfőtt, hozzáadjuk a megtisztított és felkockázott burgonyát, a zöldbabot és egy-két babérlevelet valamint vízzel engedjük fel. Ízlés szerint száírott kaporral ízesítjük és lassú tűzön készre főzzük. Végül a  tejszínt a forrásban lévő leveshez adjuk és újra felforraljuk.

Melegen tálaljuk!

Jó étvágyat!