Rozmaringos ribizli lekvár cukormentesen

DSCF3104

Idén rengeteg ribizli piroslott a kertben a bokrokon, így szabadságom alatt szó szerint megnyertem. Ribizli szüretet tartottam a napsütésben a bokrok között és 5 kg ribizlit szedtem le. Mi mást lehetne készíteni a frissen leszedett gyümölcsből, mint lekvárt? Más fel sem merült bennem, évekkel ezelőtt már egyszer főztem, így tehát nagyjából tudtam, hogy mire vállalkozom. Az idei újítás a rozmaringos ízvilág és a cukormentesség lett, a lekvár színe gyönyörű kárminvörös és az íze isteni.

DSCF3091

Hozzávalók:

4 kg ribizli
4 csomag Haas Quittin zselésítőszer
12 evőkanál folyékony édesítő
1 dl víz
5-6 ág rozmaring
4-5 evőkanál xilit

DSCF3101

Elkészítés:

A ribizli szemeket leszedjük a száráról, majd alaposan átmossuk folyóvíz alatt egy szűrő segítségével. A gyümölcsöt egy nagy fazékba öntjük, egy kis minimális vizet adunk hozzá és felfőzzük.  Addig főzzük a gyümölcsöt, amíg a szemek szét nem főnek. Levesszük a tűzről és paradicsom paszírozó segítségével az egész lekvárt átpaszírozzuk. A mag nélküli gyümölcsöt folyamatos kevergetés mellett a hozzáadott rozmaringgal 45 percig  főzzük. Végül hozzáadjuk a zselésítőt, az édesítőszert és 10 percig nagy lángon forraljuk. Majd levesszük a tűzről,  ha szükséges a habot eltávolítjuk a tetejéről. Az előkészített üvegeket azonnal a pereméig töltjük , jól lezárjuk és legalább 5 percre fejre állítjuk.

DSCF3083