Gluténmentes gyors házi kenyér

DSCF3328

A régi idők emberei, amikor még otthon készítették a kovászt és kemencében sütötték, sokkal jobban megbecsülték a kenyeret. Pár évvel ezelőtt még nekem is természetes volt, hogy mindig van otthon kenyér, zsömle vagy kifli,  hiszen úton útfélen lehet kapni. A lisztérzékenység kapcsán átértékeltem a kenyér fogalmát, mert ma már nem tudom mindenhol megvenni. Ha lehet én készítem kenyérsütőgép segítségével és az egyszerű gyors recepteket részesítem előnyben. Kenyérsütőben sült kenyérnek azonban nincs vastag héja, ezért újítottam és sütőben sütöttem, így lett igazán ropogós. Nyáron a szalonnasütés vagy a lecsó  kenyér nélkül elképzelhetetlen és erről egy lisztérzékenynek sem kell lemondania, csak a mi konyhánkban frissen sült kenyér illata is száll.

Hozzávalók: 20 dkg Shar kenyérliszt
5 dkg kukoricaliszt
1 dl langyos tej
7 dkg Haas porélesztő
1,5 dl víz
1 evőkanál kristálycukor
1,5 kiskanál só
1 tojás
1-2 ek. étolaj

Ráma és kukoricaliszt a forma kikenéséhez

Elkészítés: A tejet mikrohullámú sütőben langyosra melegítjük, hozzáadjuk a cukrot elkeverjük benne. Majd beleöntjük az élesztőt és letakarva hagyjuk egy öt percig  állni, hogy az élesztő fölfusson. A  lisztet egy nagy tálba öntjük, beletesszük a sót és egy kis fészket mélyítünk bele és abba öntjük bele a megkelt élesztős tejet, majd a vizet, az olajat és a tojást.

DSCF3300

Egy nagyon ragacsos tésztát kapunk. A kenyérforma oldalát megkenjük vajjal és megszórjuk liszttel.

DSCF3298

Az egész tésztát belekanalazzuk a formába, a  tetejét elegyengetjük.

DSCF3303

Előmelegített sütőben sütjük 200 fokon 50 percig sütjük, úgy hogy sütő aljába egy vízzel teli tepsit teszünk, amelyből folyamatosan párolog a víz.

DSCF3311

Fontos, hogy sütés közben ne nagyon nyissuk ki a sütő ajtaját! A megsült kenyeret még 15 percig a sütőben kell hagyni, hogy a párát magába szívja és ezáltal még puhább lesz.

DSCF3322

 Jó étvágyat!