Mit leshetünk el egy bonbon készítő mestertől?

DSCF4581

A két évvel ezelőtti  Gourmet fesztiválon ismerkedtem meg Gulyás Gyöngyvérrel, akkor egyedi kézzel készített bonbonokat kerestem és megtaláltam a Lady Lavendernél. Nála több fajta különleges bonbont fedeztem fel például gorgonzolás, levendulás, juhsajtos-medvehagymás és szarvasgombás ízesítésűt is. Kicsit Gombóc Artúrhoz hasonlónak éreztem magam mert rájöttem, hogy mindenféle csokoládét szeretek lehet az kerek, szögletes vagy lyukas csokoládé. A gasztronómia tág tengerében való útkeresésemben visszatérő elem volt a bonbon. Azonban a vágy, hogy megtanuljam a bonbon készítést, akkor kezdett csak motoszkálni bennem, amikor Brugge-ben előttem készítették a híres belga pralinét.

Ismerős az érzés, amikor magunknak sem merjük bevallani, hogy mit szeretnénk? Ilyenkor szoktak szembe jönni a jelek és amikor már azt érezzük, hogy ez nem lehet véletlen, akkor teszünk érte, hogy ne is legyen az! Pár hónapra rá a születésnapom alkalmából megleptek egy asztalnyi kézműves bonbonnal, amely Gyöngyvér teljes ízrepertoárját tartalmazta. Innentől kezdve egyenes út vezetett a Lady Lavender tanfolyamára. A budai  kis műhelyben családias hangulatban megtanultam a bonbon készítés rejtelmeit. Gyöngyvér elmesélte, hogy a csokoládé manufaktúra létrehozásával egy álma vált valóra.

Idén az Édes napokon találkoztunk újra, először a Miele színpadánál, ahol interaktív bonbon készítő bemutatót tartott. Nagyon örültem neki, amikor megláttam és annak, hogy már ilyen felkéréseket kap. A bemutató után a   kiállító standjánál beszélgettünk. Hogy miről? Természetesen a csokoládéról és arról, hogy hogyan alakult az életünk. Elmeséltem neki, hogy a bonbon készítés mennyi örömöt okozott nekem és hogy egyik karácsonykor a Jézuska gránitlapot hozott, hogy a végeredmény tökéletes legyen. Közben kóstolgattam az egyre jobban bővülő választékát, a bonbonok mellett már találhatunk táblás csokoládét és "Álomkehely" nevű pohárkrémet is. Nemcsak különböző bonbonkészítő tanfolyamokon, céges rendezvényeken, fesztiválokon láthatjuk, hanem leánybúcsú keretében is  csokizhatunk vele.

Mit tanultam tőle? A bonbonkészítés technikáján túl, a hozzá szükséges alázatot és kitartást. Valamint azt, hogy az általunk készített bonbonnal hatalmas örömet szerezhetünk másoknak, a kreativitásunknak pedig semmi sem szabhat határt. Ha valamit szívvel lélekkel csinál az ember, akkor sugárzik róla a hitelesség, ez pedig egyenes út a sikerhez! Lady Lavender pedig megy az álmai után és megvalósítja azokat. Hogy mi a következő álma? Egy olyan csokoládé boltra vágyik, ahová ha bemegy az ember, akkor egy jó kávéhoz egy szelet süteményt is rendelhet a bonbon rengetegben. Láttátok a Csokoládé című filmet? Pont egy olyan kis üzletben látom magam előtt...

P9200090 (1)