Sütés nélküli húsvéti desszertek, nem kell konyhatündérnek lenned!

20170409_115824_1.jpg

Világéletemben szerettem főzni, már hat évesen odaálltam bográcsozáskor a kondér mellé és figyeltem, hogyan fő benne a gulyásleves. Naná, hogy én kavargattam nagy fakanállal.  Aztán természetes volt, hogy a nyarakat a nagyinál töltöttem és vele együtt sütöttem és főztem.
Ma arról  beszélgettem az egyik ismerősömmel, hogy ő már nem szeret főzni, mivel ez  macerássá vált a számára. Nem jó a sütője, ki kéne már cserélni, mert megégeti benne sokszor az ételt. A pandémia miatt viszont nincs arra kerete, hogy olyan konyhát csináltasson magának, amilyenre valójában vágyik. Aztán azt is megemlítette, hogy nem mindig van sikerélménye a receptek elkészítésekor.
A másik dolog ami elgondolkodtatott, hogy a munkahelyemen többen is említették, hogy ők bizony keveset szándékoznak ebben a négy napban a konyhában állni. Részben rendelnek valamit, másrészt  lesz csak minimális főzőcskézés.
Tehát nem mindenkit dob fel vagy kapcsol ki a sütés-főzés. Nem vagyunk egyformák és ezt el kell fogadni. Most olyan saját desszert receptek következnek, amiknek az elkészítése nagyon egyszerű és nem igényelnek nagy sütési tudományt, viszont a sikerélmény garantált!
A mottóm:  a kevesebb az néha igenis több!

Epres kókuszgolyó, az alakbarát desszert

Hozzávalók:
200 g sovány túró
150 g kókuszreszelék
250 g eper
1 citrom reszelt héja
2 ek. folyékony édesítő

Elkészítés:
A megmosott eper szemeket kisebb darabokra vágjuk, majd turmixgépben összeturmixoljuk. Az eperpürét összekeverjük a túróval  és  édesítjük a folyékony édesítőszerrel, ízesítjük  citrom reszelt héjával, végül belekeverjük a kókuszreszeléket. A masszát tizenöt percig hűtőben pihentetjük, majd kis golyókat formálunk belőle és kókuszreszelékbe forgatjuk.

Francia csokihab csokiimádóknak

20160314_163820.jpg

Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé
6 db tojás
1 narancs reszelt héja

Elkészítés:
Az apróra vágott csokoládét gőz fölött egy lábasban felolvasztom. Majd hagyom, hogy langyosra kihűljön, aztán a 6 tojássárgáját egyenként hozzákeverem, végül a habbá felvert tojásfehérjét belekeverem. A masszát poharakba öntjük, a tetejére narancshéjat reszelünk és a hűtőben hagyjuk egy fél órát állni. Hidegen tálaljuk! 

Házi epres krémtúró 10 perc alatt

20170409_122306.jpg

Hozzávalók:
5-10  dkg
250 g túró
1 kis poharas 20%-os tejföl
1 citrom reszelt héja
2 ek. folyékony édesítő
1/2 banán

Elkészítés:
Az epret és a banánt összeturmixoljuk, majd hozzáadjuk a tejfölt végül belekeverjük a túrót. Folyékony édesítővel  és citrom reszelt héjával ízesítjük.

Jó étvágyat!