Milyen az íze a békának?

img_3568.jpg

Kóstoltál már békát? Ha nem akkor, ez a kicsit szokatlannak tűnő téma neked szól! Egyik nap a barátnőimmel egy étteremben vacsoráztunk, amikor az étlapon a vörösboros békaragun akadt meg a szemem. Sohasem ettem békát, mindig érdekelt, hogy vajon milyen lehet az íze, ezért filóztam rajta, hogy megkóstolom. A döntésen hezitálva, hogy igen azaz béka, vagy nem és maradok a megszokottnál, hirtelen bevillant egy gyerekkori ének.

Az unokatesómmal olyan öt évesek lehettünk, amikor  énekelték nekünk, mondjuk korántsem a békacomb miatt, hanem mert a vezeték nevünk szerepelt benne. Nekünk az elejét is átköltötték a nagyszülők, semmit sem bíztak a véletlenre. 

"Bíróéknál ég a világ, sütik már a rántott békát, zimme-zumm zimme-zumm rece-fice bumm-bumm-bumm! Bíró Marcsa odakapott, békacombot ropogtatott, ..."

Az emlék bevillanásának a hatására  a béka győzött,  kiváncsian vártam, hogy a pincér kihozza. Az étel tálalása és az illata megnyerő volt.. Az első falat előtt, győzködtem magam, hogy ne kísértsen a járdán ugráló kis zöld béka ártatlan képe. Aztán arrra gondoltam, hogy ugyan már otthon falun disznót is vágtunk, nincs is nagy különbség. Sikerült elvonatkoztatnom a ténytől, hogy egy béka combot kóstolgatok. Hogy milyen volt az íze?
Isteni finom! Gyenge hús,amihez a gomba és a pikáns fűszerek remekül illenek, kicsit a nyúl húsának az ízét jutatta az eszembe.
Minden ínyencnek ajánlom, hogy akár raguként, akár sülten kóstolja meg a békát!