Cukormentes főzés nélküli eperkrémleves, mert megérdemled!

20160513_132759 (1)

Imádom az epret, egyszerűen nem tudok betelni a vele. Pusztán a látványa is jókedvre derít, gyönyörű piros színe rabul ejt. Már kislányként tudtam, hogy nem a külseje határozza meg az ízét. Akkor micsoda? Hát az illata.
Gyerekkoromban a nagymama udvarán a szőlőlugas alatt falatoztam az édes gyümölcsből vagy nyaranta napsütéses hegyoldalban ültünk és két marokkal szedtük és ettük a körülöttünk az eper vadon termő változatát a szamócát. Tegnap pont ezzel a főzés nélküli eperlevessel lepett meg az egyik legjobb barátnőm, aminek nagyon örültem, nem is gondoltam arra, hogy gluténmentes ebéddel vár engem. A recept nagyon megtetszett és ma itthon cukormentesen is elkészítettem. Hiába vannak dolgok, amik megfizethetetlenek és egy kedves gesztus az pont ilyen.

Hozzávalók:
50 dkg eper
1 dl habtejszín
2,5 dl natúr joghurt
2 dl frissen facsart narancslé
1-2 tk. xilit
Díszítéshez:
eper, mentalevél vagy citromfű levél
cukormentes tejszínhab

Elkészítés:
A folyóvíz alatt alaposan megmosott epret összeturmixoljuk a folyékony hozzávalókkal, végül frissen facsart narancslével és édesítőszerrel ízesítjük. Majd fél órára a hűtőbe tesszük. Hidegen cukormentes tejszínhabbal menta vagy citromfű levéllel tálaljuk.

20160513_132659 (3)

Jó étvágyat!