Egészben sült kacsa, ami után mind a tíz ujjad megnyalod

img_4268.JPG

Sütöttél már kacsát? Nem? Nos, eddig én sem. Az igazság az, hogy ezaz édesanyám reszortja szokott lenni, az egyik ünnepi menü kacsacomb párolt lilakáposztával. Most azonban rászántam magam, hogy a kacsát én készítsem el. A Julie&Julia azaz a Két nő egy recept című film jutott az eszembe, amikor Julie Powel viaskodik egy kacsával. Teljesen azonosulni tudtam a hősnő idegenkedésével, amikor haza vittem magammal a boltból a konyhakész kacsát és kibontottam a konyhapulton. Néztük egymást, én a kacsát és állítom, hogy a fej nélküli kacsa nézett engem. Azaz opció nem jöhetett szóba, hogy Julia Child főzős videója alapján készítem el, maradt a telefonos segítség. Anyu a telefonban persze jót nevetett, szerinte a világ legkönnyebb dolga a kacsa sütés. Bevallom, hogy igaza lett! Következzen hát a recept, amely a misztikusnak tűnő kacsa sütésről lerántotta a leplet, így ilyen kacsát bátran te is süthetsz!

Hozzávalók:
1 konyhakész kacsa
1 alma
étolaj

Elkészítés:
A kacsát kívül belül folyóvíz alatt alaposan megmossuk, majd szintén kívül belül alaposan megsózzuk. Egy almát elfelezünk, kivesszük a magházát és beletesszük a kacsa belsejébe, ettől zamatosabb az íze. Olajjal kikent tepsibe tesszük, majd előmelegített sütőben alufóliával lefedve egy órán keresztül 180-200 fokon sütjük. Végül levesszük a fóliát, villával ellenőrizzük, hogy puha-e,  majd 15 percig pirítjuk.

img_4269.jpg

Tálalhatjuk burgonyapürével, rizzsel vagy párolt lilakáposztával.

Jó étvágyat!