Hogyan tegyük vonzóvá a tonhal evést?

varazslatfakallal_tonhal2.jpg

Szeretem a halakat pédául a füstölt sprotnit fokhagymás kacsazsíros pirítóshoz. Egy harcsapaprikásnál túrós csuszával csak a kondérban főtt halászlé jobb, azonban a tonhallal nem voltam jó barátságban. Kifejezetten nem szerettem, egészen addig amíg  el nem kezdtem személyi edzőhöz járni.
Természetesen a heti három edzés mellett az étkezésbe is belenyúlt, ami olyan volt mintha a fogamat húzták volna. Amikor meghallottam, hogy mennyi mindent nem ehetek az áhított fogyás érdekében, akkor elment a kedvem a főzéstől. Nem elég a gluténérzékenység gondoltam, most lassan olyan leszek, mint a nyúl a sok a salátától. Saláta salátával  és a csirkemell mellett természetesen mit ajánlottak hozzá naná,  hogy tonhalat, mert  nemcsak kíváló fehérje forrás, hanem B3-, B12-, B6-vitamint, D-vitamint és még számos ásványi anyagot tartalmaz az Omega- 3 zsírsav mellett.
Azon a délutánon az edzés után nemcsak izomlázam volt, hanem eléggé sötétnek láttam étkezés terén a jövőt. Mivel az elhatározás  biztos volt, hogy lefogyok, ezért másnaptól kezdődött a tonhal beiktatása. A tonhalat próbáltam vonzó módon tálalni salátával, grillezett padlizsánnal, párolt zöldséggel még egyszer ehető virággal is. Igyekeztem minél színesebb alapanyagokat mellé válogatni, úgy tekintettem rá, mint egy ajándékra, ami jót fog tenni a szervezetemnek. Az első tonhalas vacsi nem nagyon ízlett, aztán a második és harmadik már egyrejobban a fent említett praktikáknak köszönhetően, végül az életem részévé vált a tonhal.
Szóval a titok, hogy fektessünk nagyobb hansúlyt a köretre, hiszen annak az íze fog jobban dominálni, mivel a tonhal nem túl karakteres. 

Köret ötletek:

A legegyszerűbb, ha a tonhalat salátával tálaljuk, mivel a zacskós saláta mixek szinte minden szupermarketben kaphatóak. Nem használok ilyenkor joghurtus dresszingeket, sem pedig öntet fűszerkeverékeket. Pici sót szórok rá és egy kis olívaolaj sprét.

varazslatfakanallal_tonhal3.jpg

Süssünk padlizsánt! lyenkor egy kicsit vastagabb karikákra vágom fel a padlizsánt és tefál serpenyőt használok, minimális mennyiségű olajon sütöm meg egy kis fokhagymás fűszersóval megszórva.

Készítsünk párolt zöldségeket! Például serpenyőben pároltam zöldborsó és kukorica mixet egy kis sóval és oregánóval meghintve.

varazslat_fakanallal_tonhal3.jpg

Süssünk hozzá gombát! A serpenyőben egy kis fej vöröshagymát megpirítok és két marék apróra vágott gombát megsütök rajta. A másik variáció kis olajon megpirítom a gombát és zöldborsót adok hozzá, csipetnyi kakukkfűvel meghintve.

varazslat_fakanallal_tonhal4.jpg

Ha meghoztam  a kedved a tonhal evéshez, akkor hajrá! Jó étvágyat kívánok hozzá!