Az igazi resztelt máj, ahogyan az édesanyám tanította, mert anya csak egy van

DSCF4491 (1)

A resztelt májjal sokan hadilábon állnak, bevallom évekig nekem sem volt a kedvencem. Akkor mitől változott meg mégis az ízlésem? Kislány korom óta folyamatosan kíváncsiskodom a konyhában, ez a tulajdonságom az idők során nem változott. Egyik hétvégén az édesanyám resztelt májat tett elém és nagyon meglepődtem, amikor megkóstoltam, mert egyáltalán nem volt keserű az íze. Megkértem hát, hogy készítsen egy újabb adag májat, hogy megnézhessem, mint kislány koromban a konyhában. Ám a májat én sütöttem ő csak mosolyogva az  instrukciókat adta. Mi tehát az igazi resztelt máj titka? Az odafigyelés, amivel készül. Ne feledjük, hogy az otthon tanult sütés-főzés,  az amit magunkkal viszünk bárhová is megyünk!

20150725_154453 (1)

Hozzávalók:
50 dkg disznómáj
2 fej hagyma
1 ek. őrölt pirospaprika
1/2 dl olaj
só, bors
majoranna

Elkészítés:
A májat megmossuk és az erektől megtisztítjuk, majd kis csíkokra aprítjuk. A vöröshagymát  felszeleteljük, majd a felhevített zsiradékban félig megdinszteljük, majd hozzáadjuk a májat. Gyors kevergetés mellett körülbelül 5 perc alatt puhára sütjük. Fontos  a magas hőfok és a gyorsaság, mert ha túlsütjük, akkor a máj kemény lesz. Végül pirospaprikával megszórjuk és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, valamint egy csipetnyi majoránnával meghintjük.

DSCF4487

Tálalhatjuk burgonyapürével, rizzsel vagy a bátrabbak egyszerűen fogyaszthatják kenyérrel és savanyúsággal.
Jó étvágyat!